Nancys 9,5 timmars äventyr!

Nu kommer jag att skriva om Nancys 9,5 timmars äventyr.
 
Jag hade råttorna ute ur buren en dag för ungefär 2 månader sedan, jag litade på dem då så jag brydde mig inte så jättemycket om vad dem gjorde. Då började Nancy och Ronnie dra bort tapet vid min garderob. Det gjorde inte så mycket, men det jag inte visste då var att det var ett hål där bakom tapeten som dem ville gå in i.  Sen så när jag skulle ta in dem i buren så märkte jag att Nancy var borta! 
Jag började leta, när jag inte hittade henne så kollade jag där vid garderoben, och då såg jag hålet! Jag tog in handen och kände en svans. Då kom min syster F in i rummet och frågade om råttorna fortfarande var ute, så jag sa såklart att Nancy var borta (Jag var lite rädd för att hon skulle bli arg, för Nancy är hennes råtta :3)
Jag sa att hon var i hålet och vi gjorde massor av saker för att få ut henne, t.ex Satte en burk med makrill utanför, kletade in våra armar med smör för att det kanske skulle vara lättare att ta ut henne då, låter dumt, jag vet ;p men vad gör man inte för sin lilla råtta? 
 
MEN det som funkade var att sätta Isa utanför, då klättrade hon ut den lilla knatten  :) (Vi satte Ronnie utanför först men hon ville inte hjälpa till den lilla knubbisen!)
Hålet! (suddig bild)
 
Vi tog sönder lite för att hålet skulle bli större så nu hänger brädan bara där ;p
 
Fast nu har vi satt en liten kartong vid hålet så de kan inte gå in!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0