Hur vi bestämde oss för just råttor!

Nu kommer jag berätta om hur vi bestämde oss för att skaffa just råttor.
 
Jag minns inte jättebra, men jag vet i allafall att jag satt och kollade på kattvideor på youtube, då kom det upp någon video med en tamråtta och en katt. Då visste jag inte att man kunde ha råttor som husdjur, så jag fortsatte att titta på råttvideor. Efter ett tag så bestämde jag mig för att jag ville ha en råtta. Så jag sökte upp lite fakta på google. När jag visste tillräckligt mycket så frågade jag mamma om jag kunde få råttor, hon skrattade och trodde att jag skämtade för hon tyckte att råttor var jätteäckliga. Det tog faktiskt inte så lång tid att övertala henne, men när hon väl var övertalad så blev det aldrig av att vi skaffade några råttor, jag tror det var för att jag hade så litet rum då. Men nu har vi flyttat och jag har ett mycket större med plats för bur och lite till.
Det tråkiga var att jag tappade intresset för att det aldrig blev av. Men ett halvår efter att vi flyttat så kollade jag lite i en djuraffär, och... råttorna var så underbart söta! Jag tjatade på mamma att få köpa dem, men nej,det fick jag inte. När jag kom hem så satte jag mig direkt vid datorn och började läsa om råttor. Sen frågade jag mamma igen och gissa vad? Hon sa ja!! Det här minns jag väl att det var en fredag och vi skulle hämta tre råttor på måndagen, och det var faktiskt Nancy,Ronnie och Isa! Så jag läste på HEEELA helgen, minns att jag satt och läste från typ klockan 4 på eftermiddagen till 8-9 på morgonen ;P. Och nu så har jag väärldens bästa råttor!
 
Ps. Förlåt för dryga inlägg, men imorgon ska vi skriva lite bättre! Kan lägga in videor på dem när dem hoppar sin agilitybana! ;D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0